Sarah J. Maas - Koninkrijk van as header

Boek review: Koninkrijk van as | Sarah J. Maas

Het laatste deel van de Glazen troon-serie heb ik uitgelezen! ‘Koninkrijk van as’ is het zevende deel uit de Glazen troon-serie van Sarah J. Maas.

Ben je benieuwd waar het boek over gaat en wat ik ervan vond? Lees dan snel verder.

“Ze hadden samen dit donkere pad bewandeld, terug naar het licht. Hij zou de weg hier niet laten eindigen.”

Sarah J. Maas

Samenvatting

In Aelin is gevangengenomen door de Fae-koningin. Ze is opgesloten op een geheime locatie, zonder enige hoop op ontsnapping. Terwijl zij maandenlang martelingen ondergaat, vervolgen haar vrienden hun eigen weg – in Aelins afwezigheid is het aan hen om hun moederland te verdedigen. Maar gelukkig blijft Rowan zoeken naar zijn verloren liefde.

Aelins lot hangt af van haar kracht om zichzelf te bevrijden en te vechten in de ultieme strijd om haar leven. Sommige verbintenissen zullen sterker blijken dan ooit, andere zullen verloren gaan. Eén ding is zeker: alle mysteries rondom Aelin en haar koninkrijk zullen voor eens en altijd onthuld worden.


Wat vond ik van het boek?

+ Romantisch
+ Spannend
+ Goede verhaallijn

Waardering: 4.5 uit 5.

Op een deel na vond ik alle boeken uit deze serie helemaal fantastisch en dat geldt ook voor dit laatste deel.

Sarah J. Maas schrijft vlot en is goed in het opbouwen van spanning. Het hele verhaal zit goed in elkaar en er gebeurd veel waardoor je geboeid blijft. De rede waarom ik dit boek geen vijf sterren heb gegeven dit ‘m vooral in het einde. Het einde is goed maar ik had er misschien nog net wat meer van verwacht. Ik ga geen spoilers geven en misschien dat er mensen zijn die het boek hebben gelezen die begrijpen wat ik bedoel. Desalniettemin vind ik dit boek ook fantastisch en de spanning, romantiek en ontknopingen maken dit boek goed. 

Van dit boek zijn er verschillende covers uitgebracht. Ik vind de cover van de uitgave die ik heb gelezen heel mooi. Het geeft je wel meer de indruk dat het een heel romantisch verhaal is maar de spanning, mysterie en actie verwacht je niet door deze cover. 

Los ervan dat ik nog meer had verwacht van het einde heb ik niet echt minpunten. Ook het verhaal van dit boek was weer fantastisch. Dit was het laatste boek uit de Glazen troon-serie en ik raad het je echt aan om deze serie te lezen.

Liefs Patries

Algemene informatie

Genres: Young Adult | Fantasie | Romantiek | Epic Fantasie

Auteur: Sarah J. Maas
Uitgever: Boekerij
Taal: Nederlands
Bindwijze: E-book

Verschijningsjaar: 2019
Druk:
1e druk
Aantal pagina’s: 917 pagina’s
Originele titel: Kingdom of Ash

Meer info: Bol.com | Goodreads


Lees ook de reviews van de andere delen:

Een gedachte over “Boek review: Koninkrijk van as | Sarah J. Maas

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.