Curly Girl Methode producten 2021

Curly Girl Methode: deze haarproducten gebruik ik (budgetproof)

In april vertelde ik jullie al dat ik de Curly Girl Methode (CG methode) ben gaan uitproberen tegen statisch haar. Na het uitproberen van verschillende producten ga ik jullie nu vertellen welke haarproducten ik op het moment gebruik.

Alle CG haarproducten die ik gebruik zijn budgetproof en zijn bij de drogisterij verkrijgbaar. Daarnaast zijn ze ook nog eens dierproefvrij! Dat is natuurlijk helemaal mooi.

Ben je benieuwd welke producten ik allemaal gebruik? Lees dan verder.

De haarproducten

De Curly Girl Methode ben ik dus gaan volgen om te kijken of dit zou helpen tegen statisch haar en niet omdat ik krullen wil. Daarom was en verzorg ik mijn haar alleen volgens de CG methode maar style ik het niet volgens de methode. Hieronder vertel ik jullie welke haarproducten ik gebruik voor de final wash, CG shampoo, conditioner, cowash, haarmasker en leaf-in. Deze producten werken super met mijn haar maar ik heb vooral de afgelopen maanden gemerkt dat je echt even verschillende producten moet uitproberen om er achter te komen wat voor jouw haar werkt.

Final wash

Voor de final wash gebruik ik de shampoo bar hibiscus van Foamie. In de hibiscus shampoo bar van Foamie zit een vorm van sulfaten waardoor deze alleen geschikt is als final wash en daar gebruik ik hem dus ook voor.

De final wash doe ik meestal 1 tot maximaal 3 keer per maand. Dit is afhankelijk of mijn haar in aanraking is geweest met andere producten of omstandigheden zoals anti-roos shampoo of chloorwater (zwemmen).

Over de haarproducten van Foamie heb ik al eens een artikel geschreven. Wil je hier meer informatie over? Lees dan dat artikel.

Shampoo

Als cg vriendelijke shampoo gebruik ik de shampoo bar aloë vera van Foamie. In de aloë vera shampoo bar van Foamie zit geen vorm van sulfaten en is dus geschikt om je haar vaker mee te wassen.

Het wassen van mijn haar met shampoo doe ik 1 keer in de week en soms 1 keer in de twee weken. Ook dit is afhankelijk van hoe vies en vet mijn haar is.

Conditioner en CoWash

Voor de CoWash en als conditioner gebruik ik de conditioner bar hibiscus of aloë vera van Foamie. Beide zijn CG proof. Je kan een CoWash gebruiken om je haar te reinigen tussen je shampoo wasbeurten door. Je kan dit doen met een normale conditioner omdat in een conditioner al een lichte reiniging zit, maar er zijn speciale Co-Wash producten voor.

De conditioner gebruik ik altijd na de final wash en de shampoo. Een CoWash doe ik om 2 á 3 dagen.

Haarmasker

Als haarmasker gebruik ik op het moment nog het Long Lengths masker van kruidvat maar ik zag dat de Perfect Curls variant de opvolger daarvan is.

1 keer in de week gebruik ik een haarmasker. Dit doe ik altijd na een final wash maar soms ook na de conditioner of na de cowash.

Leaf-in

Na het wassen gebruik ik nog een leaf-in voor extra voeding en zodat er minder klitten in zitten. Ik gebruik daar de Beautiful Long haarspoeling van Balea voor, maar deze spoel ik dus niet uit.

Ongeveer 2 keer in de week gebruik ik een leaf-in. Altijd na een final wash en anders na het gebruik van het haarmasker of de cowash.

Prijzen en verkrijgbaarheid

Foamie Shampoo Bar Hibiskiss, € 4,95 voor 80 gr
Foamie Shampoo Bar Aloe You Vera Much, € 4,95 voor 80 gr
Foamie Conditioner Bar Hibiskiss, € 4,95 voor 80 gr
Kruidvat Perfect Curls Haarmasker, € 2,99 voor 300 ml
Balea Professional Beautiful Long Haarspoeling, € 1,45 voor 200 ml

Zoals je ziet zijn alle haarproducten budgetproof en ze zijn allemaal bij de drogisterij verkrijgbaar. De producten van Foamie zijn verkrijgbaar in de winkels van de Etos en Douglas. Ook zijn er online winkels waar je de bars kunt kopen. Het haarmasker van de Kruidvat kun je uiteraard bij de Kruidvat kopen en de leaf-in conditioner van Balea kun je kopen bij de DM winkels in Duitsland.

Welke haarverzorgingsproducten voor de Curly Girl Methode gebruik jij? Ik lees het graag in de comments.

Liefs Patries

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.